パーソナルデータの取扱いについて

本バーチャル万博アプリは以下の機能を利用します。

カメラの利用/GPSの利用
カメラから取得したデータはARコンテンツ表示のためGoogle LLC及びその完全子会社に提供します。(株)NTTコノキューは現在地およびコンテンツまでの距離を表示するために位置情報を取得します。位置情報の取り扱いに関する詳細はプライバシーポリシーをご参照ください。


ユーザー向けバーチャル万博アプリ利用規約

株式会社NTTコノキュー(以下「当社」といいます。)は、この「ユーザー向けバーチャル万博アプリ利用規約」(以下「本規約」といいます。)を定め、これにより、バーチャル万博アプリケーションの利用者(以下「ユーザー」といいます。)が、オンライン上に構築されるバーチャル空間(以下「バーチャル万博」といいます。)において、アバターを介してバーチャル会場を散策するとともに、各2025年日本国際博覧会の出展者及び催事主催者(以下総称して「出展者」といいます。)が展開するバーチャルパビリオン内部及び催事場に入り、バーチャルならではの特性を活かした展示や催事を体験すること、および実際の夢洲会場でスマートフォン等を使い現実には存在しないキャラクターや3Dの物体オブジェクトが現れるARコンテンツ等を体験することを可能とするサービス(以下「本サービス」といいます。)を提供します。


第1条(規約の適用)

    本規約は、本サービスの利用(本サービスアプリ(以下に定義します)の使用を含みます。以下同じとします。)に関する当社とユーザーの間の一切の関係に適用されます。本規約の内容に同意しない場合、ユーザーは本サービスを利用することはできません。


第2条(用語の定義)

    本規約において、次の各号に掲げる用語の意味は、当該各号に定めるとおりとします。

    • ①利用契約:当社から本サービスの提供を受けるための本規約に基づく契約をいいます。
    • ②対応端末:当社が本サービスを利用するために必要であるとして指定する仕様を満たす端末をいいます。
    • ③本サービスアプリ:本サービスを利用するために用いるものとして当社がユーザーに提供するバーチャル万博アプリケーションをいいます。
    • ④博覧会協会:公益社団法人2025年日本国際博覧会協会をいいます。
    • ⑤ユーザー:本サービスアプリの利用者をいいます。

第3条(本サービスの内容等)
  1. 本サービスは、バーチャル万博においてパビリオン又は催事として制作されたコンテンツを閲覧し体験することを目的とする機能を提供することを内容とし、その具体的な内容は当社が定め、本サービスとして提供する通りとします。なお、対応端末の種別、本サービスアプリのバージョン等によっては、利用できる機能に制限がある場合があります。
  2. 本サービスの利用には、第5条(アカウントの発行)に従い発行される本サービスアカウントを取得することが必要となります。
  3. 本サービスの利用には、対応端末及び本サービスアプリが必要となります。
  4. 当社は、適用される法律に別段の定めがある場合を除き、ユーザーにあらかじめ通知することなく、本サービスの内容又は仕様を変更し、それらの提供を停止又は中止することができるものとします。

第4条(利用契約の成立)
  1. 本サービスの利用を希望するユーザー(以下「申込者」といいます。)は、本規約の内容に同意のうえ、利用契約の申込みを行うものとします。同意ボタンが押下された時点で、申込者は本規約の内容に同意したものとみなします。
  2. 申込者がその国・地域において未成年者であるとき、申込者は法定代理人の同意(本規約への同意を含む)を得て前項の申込みを行うものとします。なお申込み時点で未成年者であった申込者が、成年に達した後に本サービスを利用した時は、未成年者であった間の利用行為及び申込みを追認したとみなします。
  3. 当社は、次の各号に掲げる事項のいずれかに該当すると当社が判断したときは、当該申込者からの申込みを承諾しないことがあります。
    • ①申込みの内容に不備があり、若しくはその内容が事実に反しているとき、又はそのおそれがあるとき。
    • ②申込者が第9条(ユーザーの義務及び禁止事項)の定めに違反したとき又はそのおそれがあるとき。
    • ③申込者が本規約に定めるユーザーとしての義務を遵守しないおそれがあるとき。
    • ④申込者が第22条(反社会的勢力の排除)の定めに違反するおそれがあるとき。
    • ⑤当社の業務の遂行に支障を及ぼすおそれがあるとき。
  4. 利用契約は、当社が第(1)項に基づく申込みを承諾した時点で当該申込者と当社との間において成立するものとします。

第5条(アカウントの発行及びログイン)
  1. 当社は、本サービスアプリにおいて、ユーザー登録を行った申込者に対して、本サービスアプリの利用のためのアカウント(以下、「本サービスアカウント」といいます)を発行します。本サービスアカウントは、対応端末にインストールされた本サービスアプリにキーとして保管される場合と、当社が特に認めるときはID及びパスワードで構成されることがあり、いずれも本サービスへのログインに利用することができます。
  2. 本サービスアカウントの発行を受けた者は、本サービスアカウント(パスワードを含み、パスワードについてはユーザー自らが変更した場合、その変更後のものも含まれるものとします。以下同じとします。)を自らの責任において厳重に管理するものとし、第三者に利用させ、貸与し、若しくは譲渡し、共有し又は売買等をしてはならないものとします。
  3. 当社は、本サービスにおいて提供される一切のツールにおいて、本サービスアカウントが入力された場合は、全てその本サービスアカウントが発行された者又はその者から入力について同意を得た者により入力されたものとみなします。ユーザーによる本サービスアカウントの管理不十分、使用上の過誤、第三者に使用させる行為等による損害の責任はユーザーが負うものとし、当社は、当社に故意又は重過失がある場合を除き、当該損害発生につき責任を負いません。
  4. 本サービスアカウントが不正に使用されたことにより、当社に損害が生じ又は当社の損害が拡大した場合、ユーザーは、当社に対しその損害を賠償するものとします。
  5. ユーザーは、他人のID、パスワード(本サービスアカウント及びその他のアカウントのものをいいます)又は帯同モードコードを不正に取得し使用しないものとします。
  6. ユーザーは、本サービスアカウントを博覧会協会が発行する万博IDと紐づけることができます。紐づけを行ったユーザー(次項において「紐づけユーザー」といいます)は、本サービスアカウントの入力に代えて、万博IDを入力することで、本サービスにログインができます。
  7. 第(2)項、第(3)項及び第(4)項に定める「本サービスアカウント」は、「本サービスアカウント及び万博ID」と読み替えたうえで、紐づけユーザーに適用します。また、紐づけユーザーは、万博ID又はそのパスワードが盗難若しくは紛失にあった場合、又は第三者に不正に使用されたことを知った場合は、直ちに博覧会協会にその旨を連絡するものとします。

第6条(撮影・録音・投稿・配信及びビジネス目的での使用)
  1. ユーザーは、以下に定める場合を除き、静止画による本サービスアプリのスクリーンショットを取ることができるものとします。なお、動画によるスクリーンショット(画面の操作や状態の映像を録画すること)を取ることはできません。
    • ①スクリーンショットを取得しようとする場所において、当社又は出展者が撮影禁止の旨を表示している場合
    • ②スクリーンショットを取得しようとするコンテンツに対して、当社又は出展者が撮影禁止の旨を表示している場合
    • ③スクリーンショットを取得しようとしているコンテンツが、本サービスにおける「ルーム」内で当社又は出展者が投影している映像コンテンツである場合
  2. ユーザーは、本サービスアプリ内で提供される機能を用いてのみ、自身のアバターのプロフィールカードを作成することができるものとします。
  3. ユーザーは、前二項により取得又は作成したスクリーンショット及びプロフィールカード(以下総称して「スクリーンショット等」といいます。)を、自身の保有する端末の待受画面として使用すること、及び自身のSNSアカウントに投稿・配信することができます。なお、第(7)項に基づき博覧会協会の許可を得た場合を除き、営利又は事業を目的とする投稿・配信、自身以外のSNSアカウントへの投稿・配信、その他の公衆送信(営利又は事業を目的としない自身のSNSアカウントへの投稿又は配信を除きます)を行うことはできません。
  4. ユーザーは、録音及び前三項に基づいて取得したスクリーンショット等以外の本サービスアプリのスクリーンショット及び録音を投稿・配信・その他公衆送信できないものとします。
  5. ユーザーは、スクリーンショット等を自身のSNSアカウントに投稿・配信する場合において、事実に反して、博覧会協会および当社、その他2025年大阪・関西万博の関係者との間で協賛や提携していること、承認を受けていること等を示唆または誤信させることはできません。
  6. ユーザーは、スクリーンショット等を自身のSNSアカウントに投稿・配信する場合において、そのスクリーンショット等に博覧会協会および当社以外の第三者が権利を有する知的財産権が含まれるときは、自らの責任により、その知的財産権の権利者から知的財産権の使用について許諾を得る必要があります。
  7. ユーザーは、自身又は第三者の商品や役務の広告宣伝、その他営利又は事業目的でスクリーンショット等をSNSアカウントに投稿・配信・その他公衆送信する場合は、事前に博覧会協会に連絡の上でその許可を得るものとします。
  8. 法人、芸能プロダクション及びインフルエンサー事務所が、又は芸能プロダクション・インフルエンサー事務所と同様の事業を行う法人・団体に所属する個人が、スクリーンショット等をSNSに投稿・配信その他利用する場合、その内容や目的、利用態様にかかわらず、営利又は事業目的とみなします。
  9. ユーザーは、当社又は出展者により撮影が禁止された場所でのあらゆる撮影、録画、録音等複製をすることはできないものとします。

第7条(チャット機能及びアイテム)
  1. 本サービスのチャット機能には、パケットロスによってメッセージの意図された送信先への配信が完了しない可能性があります。当社は、本サービスのチャット機能によりメッセージが送信先に必ず配信されることを保証しません。チャット機能で送信されたメッセージが送信先に配信されなかった場合であっても、送信したユーザーを含むどのユーザーにもその事実は通知されません。
  2. 大人数モードではチャット機能は一部制限されます。
  3. チャット内で送受信されたメッセージは当該メッセージの送信後ただちに本サービスのチャット機能のサーバーから削除されます。当社はチャット内で送受信されたメッセージの保存について責任を負いません。
  4. テキストチャット機能において提供される一定の言語への自動翻訳機能は、株式会社みらい翻訳が開発し運用する「みらい翻訳」のエンジンを利用して、株式会社株式会社NTTドコモが提供します。その利用に関しては、本規約に加え、株式会社みらい翻訳及び株式会社NTTドコモが定める利用条件が適用されます。
  5. 本サービスにおいて、ユーザーが取得したアイテムは、本サービスにおいてのみ利用することができ、他のサービスで利用することはできません。また、アイテムは、ユーザーが永続的な利用権を取得するものではありません。当社又は出展者の都合により、いつでも削除され、又は、利用ができなくなることがあります。

第8条(知的財産権等)
  1. 本サービスに関連して、又は本サービスを通じてユーザーに提供される本サービスアプリその他の情報・コンテンツ等(以下「本サービスコンテンツ等」といいます。)に係る著作権等の知的財産権その他一切の権利は、当社又は本サービスコンテンツ等の全部又は一部の使用を許諾する第三者に帰属します。利用契約の締結は、ユーザーに対してこれらに関する何らの権利を移転するものではなく、ユーザーは、利用契約に基づく本サービスの利用に必要な範囲に限って、本サービスコンテンツ等を使用することができるものとします。
  2. ユーザーは、他のユーザーが取得するスクリーンショットにより、自身のアバターが撮影される可能性があることを了解し、かかる撮影及び撮影されたスクリーンショットの利用に異議を唱えないものとします。

第9条(ユーザーの義務及び禁止事項)
  1. 当社は、本規約への違反行為が発見された場合(他のユーザーからの通報に基づく場合を含みますがそれに限られません)、違反行為を行ったユーザーの本サービスアカウントを停止できるものとします。この場合、法令上当社が理由を説明する義務を負うとされる場合以外には、その理由の開示要求には応じません。
  2. ユーザーは、本サービスの利用にあたって次の各号に該当する行為を行ってはならないものとします。
    • ①本規約その他本サービスの利用に適用される一切の規約に違反する行為
    • ②当社若しくは第三者の著作権、特許権、実用新案権、意匠権、商標権等の知的財産権、プライバシーその他の権利若しくは利益を侵害する行為、又はそれらのおそれのある行為
    • ③公序良俗に反する行為若しくは公序良俗に反する情報を第三者に提供する行為、又はそれらのおそれのある行為
    • ④犯罪的行為、犯罪的行為に結びつく行為若しくは法令に違反する行為、又はそれらのおそれのある行為
    • ⑤事実に反する情報又はそのおそれのある情報を提供する行為
    • ⑥当社若しくは第三者の名誉若しくは信用を毀損する行為、又はそれらのおそれのある行為
    • ⑦本サービスに係る設備に対して過度な負担を与える行為、当社による本サービスの提供を不能にする行為その他当社による本サービスの提供に支障を与え、若しくはその運営を妨げる行為、又はそれらのおそれのある行為
    • ⑧コンピュータウイルス等有害なプログラムを、本サービスを通じて、若しくは本サービスに関連して使用し、若しくは提供する行為、又はそれらのおそれのある行為
    • ⑨本サービスアカウントを不正に使用する行為
    • ⑩本サービスコンテンツ等について、複製、公衆送信(自動公衆送信の場合にあっては、送信可能化を含みます。)、伝達、譲渡、貸与、変形、翻案等の利用を行うなど、本サービスコンテンツ等を第8条(知的財産権等)に定める範囲を超えて利用し、又は使用する行為
    • ⑪本規約又は利用契約で明示的に許可されている場合及び適用される法律当社がユーザーに対してこれを制限することを禁止する範囲を除いて、本サービスコンテンツ等について、改変若しくは改ざんを行い、又は逆コンパイル、逆アセンブル等のリバースエンジニアリング(主に、内容を解析して、人間が読み取り可能な形に変換することを指します。)を行う行為
    • ⑫本サービスコンテンツ等に付されている著作権表示その他の権利表示を除去し、又は変更する行為
    • ⑬当社の定める手順に反する方法で本サービスアプリをインストールし、使用する行為。その他、本サービスアプリを、アプリ使用条件に反する方法又は反するおそれのある方法で利用し、又は使用する行為
    • ⑭ニックネーム、自己紹介文、チャットをはじめとした本サービスアプリの機能を用いて以下の情報を投稿、入力、又は発信する行為(なお、当社は、これらの情報を、当社が設定したNGワードフィルタ機能によりNGワードと定義することができます。この場合ユーザーは、ニックネーム/自己紹介文/チャット等に、NGワードを入力できません。)
      • (a)自身及び他人の個人情報(要配慮個人情報その他適用法において特に保護が必要とされる個人情報を含むがそれに限られない)
      • (b)不適切文言(犯罪や公序良俗に反する情報等)
      • (c)自殺・自傷行為を誘発・助長する内容又はそのおそれのある内容
      • (d)政治活動若しくは宗教活動に関する内容又は政治活動若しくは宗教活動につながるおそれのある内容
      • (e)大量の無意味な文字列を含む内容
      • (f)他の個人・団体になりすまし若しくは他の個人・団体と何等かの関係があることを誤信させる内容又はそのおそれのある内容
      • (g)第三者の権利若しくは利益を侵害する内容又はそのおそれのある内容
      • (h)本サービスに定める禁止行為を助長する内容
      • (i)公序良俗に反する内容又はそのおそれのある内容
      • (j)その他当社が不適切であると合理的な根拠に基づき判断した内容
    • ⑮ニックネーム、自己紹介文、チャットをはじめとした本サービスアプリの機能を用いて個人を特定又は推測できる情報を入力させるよう求める行為
    • ⑯各パビリオンや各催事場で出展者が禁止する行為
    • ⑰本サービスの信用、評価若しくはイメージ等を著しく損なう行為、又はそのおそれのある行為
    • ⑱ユーザーによる複製・投稿・配信の主体が当社又は出展者であると誤信させる行為又はそのおそれのある行為
    • ⑲本サービス又は本サービスにより提供されるコンテンツに付されている著作権表示その他の権利表示を除去し又は変更する行為
    • ⑳金銭または金銭的価値を有するものを求める活動又はこれに応じること、コンテンツの売買その他一切の営利行為
    • ㉑チャットや自己紹介等からリンク等を貼って外部サイトに誘導して商品を買わせるなど勧誘行為や外部誘導をする行為
    • ㉒当社の書面による同意なく本サービスを、利益を得る目的で利用する行為
    • ㉓本サービスに関する撮影データ・録画データ・録音データを、利益を得る目的で利用する行為
    • ㉔異性交遊を目的とした行為、出会いを目的とするようなやりとりをする行為及びセクシュアル・ハラスメント行為
    • ㉕ユーザーがブロックした相手とのチャットをする行為
    • ㉖攻撃的行為や誹謗中傷行為、これらの行為をあおる行為、又はそれらのおそれのある行為
    • ㉗歩きスマホでの利用をする行為
    • ㉘根拠のない通報や、何の情報もなしに大量の通報を提供するなど、通報の乱用、悪用をする行為
    • ㉙第6条に定める範囲を越えてスクリーンショット又は録音を取得し、スクリーンショットを利用し、又はプロフィールカードを利用する行為
    • ㉚その他当社が不適切と判断する行為
  3. ユーザーは、本サービスアプリについて軍事目的の利用を行わないこと及び軍事目的で利用を行う可能性のある第三者に対して提供しないことを表明し、保証するものとします。
  4. ユーザーの違法行為に起因して当社に損害が生じた場合は、当社は発生した損害分の損害賠償請求を行うものとします。

第10条(個人情報)
  1. 当社は、本サービスの提供にあたり、申込者及びユーザーから取得する個人情報を、本サービスの提供の目的その他当社が別に定める「プライバシーポリシー」(https://www.nttqonoq.com/privacy/)(当社がそのURLを変更した場合は、変更後のURLとします。)に掲げる目的で、当該目的達成に必要な範囲で利用します。
  2. ユーザーが万博IDでログインした場合、当該ユーザーのデータ(パビリオン及び催事場の訪問履歴を含みますがこれに限られません)は、ユーザーが別途与える同意に基づき、博覧会協会が提供するデータ連携プラットフォームに参加する他の事業者に提供されます。データ提供先の事業者の行為による損害については、当社は何ら責任を負いません。

第11条(提供中断等)
  1. 当社は、次の各号のいずれかに該当すると当社が判断したときは、本サービスの全部又は一部の提供を中断することがあります。
    • ①2025年日本国際博覧会又はバーチャル万博が中止されることとなったとき
    • ②地震、津波、台風、落雷等の天災地変、火災、サイバー攻撃、感染症、伝染病、戦争、暴動、内乱、騒乱、テロ行為、禁輸措置、法令又は規則の制定・改廃、公権力による命令・処分等の政府による行為、争議行為、交通機関の障害その他の国内外で生じた不可抗力により本サービスが提供できなくなったとき
    • ③本サービスに関する機器、設備等の保守、工事等を実施する必要があるとき
    • ④本サービスにおいて使用する機器、設備等に故障、障害等が発生したとき
    • ⑤災害の予防若しくは救援、交通、通信若しくは電力の供給の確保又は秩序の維持に必要な通信その他公共のために必要があるとき
    • ⑥当社の運用上又は技術上、本サービスの全部又は一部の提供を中断する必要があるとき
  2. 本サービス又は本サービスのうちの特定のパビリオン又は催事場その他一定のサービスへの同時接続しているユーザーの人数が、同時接続可能人数を超えた場合には、ユーザーへの当該サービスの提供を中断する場合があります。
  3. 当社は、前2項に定めるほか、本サービスの運用上必要な範囲において、本サービスの利用の制限等を行うことができるものとします。
  4. 当社は、本条の定めに基づき本サービスの提供を中断し、又はその利用を制限等した場合であっても、当該提供中断又は利用制限等によりユーザーに損害が生じた場合であっても、責任を負いません。

第12条(提供停止等)
  1. 当社は、ユーザーが次の各号のいずれかに該当すると当社が判断したときは、適用される法律に別段の定めがある場合を除き、ユーザーに対する事前の通知を行うことなく、本サービスの全部又は一部の提供の停止又はユーザーのコンテンツの削除等その他当社において必要と判断した措置を取ることができるものとします。
    • ①第4条(利用契約の成立)第(2)項各号のいずれかに該当するとき
    • ②第9条(ユーザーの義務及び禁止事項)又は第20条(変更の届出)に違反したとき
    • ③当社に対して事実に反する内容の届出又は通知をしたとき
    • ④第三者による本サービスの利用に支障を与える又はそのおそれのある行為があったとき
    • ⑤その他本規約に違反したとき
    • ⑥その他当社の業務の遂行上支障があるとき
  2. 当社は、ユーザーに対し、前項の措置に替えて、又は前項の措置とともに、期限を定めて当該事由を解消することを求めることができるものとします。ただし、本項の定めは、当社が第14条(当社が行う利用契約の解除)に基づき利用契約を解除することを妨げるものではありません。

第13条(本サービスの廃止)
  1. 当社は、博覧会協会との協議により決定した場合、いつでも本サービスの全部又は一部を廃止することができるものとします。
  2. 前項に定めるほか、本サービスは、2025年日本国際博覧会の開催終了日である2025年10月13日をもって全部を廃止します。なお、廃止の日は博覧会協会又は当社の都合により延期されることがあります。
  3. 当社は、前二項の定めに基づき本サービスの全部又は一部を廃止したことによりユーザーに損害が生じた場合であっても、責任を負いません。

第14条(当社が行う利用契約の解除)

    当社は、ユーザーが次の各号の一に該当すると当社が判断したときは、何らの催告を行うことなく、直ちに利用契約の全部又は一部を解除し、被った損害の賠償を請求することができるものとします。

    • ①利用契約の申込内容が事実に反していることが判明したとき。
    • ②第12条(提供停止等)第(1)項各号に定める事由のいずれかに該当するとして、本サービスの提供が停止された場合において、当該事由が当社の業務に支障を及ぼすおそれがあるとき、又は当社が指定する期限までに当該停止の原因となった事由を解消しないとき。
    • ③第9条(ユーザーの義務及び禁止事項)に違反したとき。
    • ④本規約に基づく義務を履行する見込みがないと認められるとき。
    • ⑤破産手続開始、民事再生手続開始、会社更生手続開始若しくは特別清算開始の申立てがあったとき、手形交換所の取引停止処分を受けたとき、又は仮差押え、保全差押え若しくは差押えを受けたとき。
    • ⑥当社に重大な危害若しくは損害を及ぼしたとき、又はそのおそれがあるとき。
    • ⑦未成年者であり、法定代理人の同意なく本サービスを利用していたとき。この場合、当該ユーザーの本サービスアカウントを削除し、関連する情報も削除するものとします。
    • ⑧その他本サービスの提供を継続できないと認められる相当の事由があるとき。

第15条(利用契約の継続、終了等)
  1. 第13条(本サービスの廃止)第(1)項、第(2)項及び前条の場合は、当該廃止又は失効の時点をもって利用契約も自動的に終了するものとします。
  2. 利用契約が前項、解約その他の事由により終了した場合、終了時点以降は、本サービスをご利用いただくことはできません。
  3. 本サービスに関連するデータの保持期間はサービス終了後90日間とし、以後は、当社のサーバーから関連するデータは削除され、復旧することはできないものとします。

第16条(免責)
  1. 本サービスは現状有姿でのみ提供され、当社は本サービスの内容が利用契約に定める内容に適合しない点(「契約不適合」といいます。)が発見された場合であっても、その契約不適合について何ら責任を負いません。契約不適合について、当社が本サービスの修補を行うことがありますが、かかる修補が行われた場合も、ユーザーは、本サービスアプリを再ダウンロードし、又はバージョンアップしなければその修補は適用されません。ユーザーは、利用契約期間中であっても、本サービスアプリの再ダウンロード又はバージョンアップが完了するまでの間、本サービスを利用できないことがあります。
  2. ユーザーは、本サービスに関連する一切のデータを、自らの責任において保存し、管理し、且つ、バックアップを保持するものとし、当社は復元等の対応には一切応じないものとします。かかるデータに棄損、滅失、紛失、漏洩その他なんらかのインシデントが生じ、それによりユーザーが損害を被ったとしても、当社はその損害について何らの責任を負わないものとします。
  3. 当社は、ユーザーが外部のSNSその他第三者の提供するサービスへ投稿することによって行う第三者とのコンテンツの共有に関して一切の責任を負わないものとします。ユーザーは、共有するコンテンツが第三者によって利用される可能性があることを理解した上で、かかる第三者の利用により何ら問題を生ぜしめないコンテンツのみを共有するものとします。
  4. 当社は、本サービス及び本サービスアプリの一切の機能について、ユーザーの特定の利用目的への適合性、利用結果の完全性、有用性、的確性、信頼性、即時性等について保証するものではなく、これらに関連してユーザーに生じた損害について責任を負いません。
  5. 当社は、出展者の製作したいかなるコンテンツの内容等について、その完全性、真実性、正確性、信頼性等を是認、支持、表明又は保証するものではありません。かかるコンテンツの一切について、製作した出展者が単独で責任を負うものとし、当社はかかるコンテンツの内容等についていかなる責任も負わないものとします。
  6. 当社は、本サービスにおける提供機能、サービスの安全性及び動作推奨環境での安全な動作を保証するものではありません。
  7. 当社は、本サービスの提供に関して、ユーザー間又はユーザーと出展者間で生じたトラブルについて、何らの責任も負わないものとします。
  8. 本サービスにおいて、ユーザーのニックネーム/国・地域/自己紹介文/行動履歴(アクティビティ欄)は公開され、公開されたことにより生じたトラブルについて、当社は何らの責任も負わないものとします。
  9. ユーザーによる違反行為に対する通報に基づく対応は当社の裁量であり、裁量の結果について当社から回答を行うものではありません。

第17条(損害賠償の制限)

    当社がユーザーに対して損害賠償責任を負う場合、当社がユーザーに対して負う責任の範囲は、通常生ずべき直接の損害(逸失利益を除きます。)に限り、かつ、その金額は15,000円を上限とします。但し、当社の故意または重大な過失による場合は、本条による損害賠償の制限は適用されないものとします。


第18条(輸出入関連法規類の遵守)

    ユーザーは、本サービスアプリを日本国外に持ち出す場合など、日本国又は諸外国の輸出入に関連する法令等(以下「輸出入関連法規類」といいます。)の適用を受ける場合には、当該輸出入関連法規類を遵守するものとします。


第19条(通知)
  1. 当社は、本サービスに関するユーザーへの通知を、次の各号に掲げるいずれかの方法により行うことができるものとします。
    • ①当社がユーザーの氏名、名称、住所等を知れたときは、その氏名、名称、住所等への郵送による通知
    • ②当社がユーザーのメールアドレスを知れたときは、そのメールアドレスへの電子メールによる通知
    • ③その他当社が適当と判断する方法
  2. 前項各号に掲げる方法によるユーザーへの通知は、当社が前項に定める通知を発した時点になされたものとみなします。
  3. 当社は、第(1)項各号に掲げる方法のほか、本サービスアプリ上にその内容を掲載することをもって、本サービスに関するユーザーに対する通知に替えることができるものとします。この場合、当社が当該通知内容を本サービスアプリ上に掲載した時点をもって当該通知がユーザーに対してなされたものとみなします。

第20条(変更の届出)
  1. ユーザーは、当社に氏名、名称、住所、メールアドレス等を通知した場合で、その内容に変更があった場合は、速やかに当社にその旨及び内容を通知するものとします。なお、変更があったにもかかわらず、当社に通知がない場合(通知後、当社がその変更内容を確認できるまでの間を含みます。)、本規約に定める当社からの通知については、当社がユーザーについて把握している連絡先への通知をもってその通知を行ったものとみなします。
  2. 前項の届出があった場合、当社は、その届出のあった事実を確認するための書類の提示又は提出をユーザーに求める場合があり、ユーザーはこれに応じるものとします。

第21条(残存効)

    利用契約が終了した後も、第10条(個人情報)、第11条(提供中断等)第(4)項、第12条(提供停止等)第(1)項、第13条(本サービスの廃止)第(2)項、第16条(免責)、第17条(損害賠償の制限)、第24条(権利の譲渡等)、第25条(合意管轄)、第26条(分離条項)及び第27条(準拠法)の定めは、なお有効に存続するものとします。


第22条(反社会的勢力の排除)
  1. ユーザーは、次の各号のいずれか一にも該当しないことを表明し、かつ将来にわたっても該当しないことを表明し、保証するものとします。
    • ①自ら(法人その他の団体にあっては、自らの役員を含みます。)が、暴力団、暴力団員、暴力団員でなくなった時から5年を経過しない者、暴力団準構成員、暴力団関係企業、総会屋、社会運動等標ぼうゴロ又は特殊知能暴力集団等その他これらに準じる者(以下総称して「暴力団員等」といいます。)であること。
    • ②ユーザーが法人その他の団体の場合にあっては、暴力団員等が経営を支配していると認められる関係を有すること。
    • ③ユーザーが法人その他の団体の場合にあっては、暴力団員等が経営に実質的に関与していると認められる関係を有すること。
    • ④自ら若しくは第三者の不正の利益を図る目的又は第三者に損害を加える目的をもって取引を行うなど、暴力団員等を利用していると認められる関係を有すること。
    • ⑤暴力団員等に対して資金等を提供し、又は便宜を供与するなどの関与をしていると認められる関係を有すること。
    • ⑥ユーザーが法人その他の団体の場合にあっては、自らの役員又は自らの経営に実質的に関与してかいる者が暴力団員等と社会的に非難されるべき関係を有すること。
  2. ユーザーは、本規約及び利用規約に関する限り、自ら又は第三者を利用して次の各号のいずれか一にでも該当する行為を行わないことを保証するものとします。
    • ①暴力的な要求行為
    • ②法的な責任を超えた不当な要求行為
    • ③取引に関して、脅迫的な言動をし、又は暴力を用いる行為
    • ④風説を流布し、偽計を用い、又は威力を用いて、当社の信用を毀損し、又は当社の業務を妨害する行為
    • ⑤その他前各号に準ずる行為

第23条(規約の変更)
  1. 当社は、本サービスアプリ上に掲載する方法によって、次の各号のいずれかに該当する場合は、あらかじめユーザーに周知することにより、本規約を変更することができるものとします。なお、本規約が変更された場合は、変更日以降当該変更後の本規約が適用されます。
    • ①本規約の変更が、ユーザーの一般の利益に適合するとき
    • ②本規約の変更が、利用契約の目的に反せず、かつ、変更の必要性、変更後の内容の相当性、変更の内容その他の変更に係る事情に照らして合理的なものであるとき
  2. 本規約の変更又は修正後、本サービスアプリに新しい本規約が掲載された後も引き続き本サービスアプリを使用することは、そのような変更または修正に対する同意および承諾を示すものとします。

第24条(権利の譲渡等)

    ユーザーは、利用契約に基づき当社に対して有する権利又は当社に対して負う義務の全部又は一部を第三者に譲渡し、承継させ、又は担保に供することはできません。


第25条(合意管轄)

    適用される法律の範囲内で、ユーザーと当社との間で本規約及び利用契約に付随又は関連して紛争等が生じた場合は、東京地方裁判所を第一審の専属的合意管轄裁判所とします。ただし、日本国内のユーザーと当社との間で本規約又は利用契約に付随又は関連して紛争等が生じた場合は、ユーザーの住所地を管轄する裁判所又は東京地方裁判所を第一審の専属的合意管轄裁判所とします。


第26条(分離条項)

    本規約に記載された1つ以上の条項が何らかの理由で無効、違法、または法的執行力がないと判断される場合、そのような無効、違法、または法的執行力がない条項は、本規約の他の条項に影響を与えないものとし、本規約は、そのような無効、違法、または法的執行力がない条項が本規約に記載されていなかったものとして解釈されるものとします。


第27条(準拠法)

    適用される法律の範囲内で、利用契約の成立、効力、解釈及び履行については、日本国法に準拠するものとします。


第28条(要望及び不服)

    ユーザーは、当社に対する本規約に関する要望及び不服を以下の連絡先に提出することができます。
    株式会社NTTコノキュー
    〒100-6150 東京都千代田区永田町二丁目11番1号山王パークタワー7階
    Email:support-vexpo-app@ml.nttqonoq.com


附則(2025年3月27日)
この改定規約は、2025年4月3日から実施します。

プライバシーポリシー

Proper processing of Personal Data

Virtual World Expo Application uses the following functions

Use of camera/Use of GPS
The data acquired from the camera will be provided to Google LLC and its subsidiaries for displaying AR content. NTT QONOQ, INC. gets location information to show my current location and distance to content. For details on how we handle location information, please refer to our privacy policy.


Virtual Expo App Terms of Use for Users

NTT QONOQ, INC. (the “Company”) has established these Virtual Expo App Terms of Use for Users (these “Terms”) and will thereby provide the users of the Virtual Expo Application (“User(s)”) with a service enabling the Users to walk around the virtual venue via their avatars and visit the virtual pavilions and events developed by exhibitors and event organizers (collectively, “Exhibitor(s)”) and experience exhibits and events that take advantage of the unique characteristics of virtuality, as well as experience AR content, such as characters and 3D objects that do not exist in reality, using smartphones and other devices at the actual Yumeshima site (the “Service”).


1.Application of Terms

    These Terms apply to all relationships between the Company and a User regarding the use of the Service (including the use of the Service App (defined below); same applies below). A User cannot use the Service if it does not agree to these Terms.


2.Definitions

    As used in these Terms, the following terms have the meanings set forth below:

    • (i)"Usage Agreement" means an agreement based on these Terms for the purpose of receiving the Service from the Company.
    • (ii)"Compatible Device" means a device that satisfies the specifications designated by the Company as those necessary to use the Service.
    • (iii)"Service App" means the Virtual Expo application which the Company provides to Users for use of the Service.
    • (iv)"Exposition Association" means the Japan Association for the 2025 World Exposition.
    • (v)"User" means a user of the Service App.

3.Description of the Service
  1. The Service will be the provision of features for browsing and experiencing the content created as a pavilion or an event at the Virtual Expo and the specific contents thereof will be as decided by the Company and provided as the Service. There may be restrictions on the available features depending on the type of Compatible Device, the version of the Service App, and other factors.
  2. The use of the Service requires the Service Account issued in accordance with Article 5 (Issuance of Accounts).
  3. The use of the Service requires a Compatible Device and the Service App.
  4. The Company may modify the contents or specifications of the Service and suspend or cancel the Service without prior notice to Users, unless otherwise prescribed by applicable laws.

4.Formation of Usage Agreement
  1. A User who wishes to use the Service ("Applicant") will apply for a Usage Agreement by agreeing to these Terms. An Applicant will be deemed to have agreed to these Terms when the "Agree" button is clicked.
  2. If the Applicant is a minor in the country or region where the Applicant resides, the Applicant shall apply for the Service with the consent (including consent to these Terms) of its legal representative. When an Applicant who was a minor at the time of application uses the Service after reaching the age of majority, the Applicant shall be deemed to have confirmed the act of use and application made while the User was a minor.
  3. The Company may refuse to accept an application by the Applicant if the Company determines that any of the following applies:
    • (i)The application is incomplete or any of its contents is untrue, or there is a risk thereof.
    • (ii)TThe Applicant has violated a provision of Article 9 (User’s Obligations and Prohibited Conduct) or there is a risk thereof.
    • (iii)There is a risk that the Applicant will not comply with its obligations as a User set forth in these Terms.
    • (iv)There is a risk that the Applicant will violate a provision of Article 22 (Exclusion of Antisocial Forces).
    • (v)There is a risk of interference with the Company’s execution of business.
  4. A Usage Agreement will be formed between the Applicant and the Company when the Company accepts an application under paragraph (1).

5.Issuance of Accounts and Log-in
  1. The Company will issue an account for use of the Service App ("Service Account(s)") to an Applicant who has registered as a user on the Service App. The Service Account may be stored as a key in the Service App installed on the Compatible Device, or may consist of an ID and password when specifically authorized by the Company, both of which may be used to log into the Service.
  2. A person who is issued a Service Account must strictly manage at its own responsibility, must not allow a third party to use, and must not lend, transfer or sell to or share with a third party the Service Account (including its password, and if a change is made directly by the User, also includes the new password; same applies below).
  3. If a Service Account is entered into any tool provided in the Service, the Company will deem that any such entry was made by the person to whom such Service Account was issued or by a person who has received consent for such entry from such person. The User will be liable for damages resulting from their inadequate management, error in use, or permitting a third party’s use of the Service Account, and the Company will not be liable for such damages except where there is willful misconduct or gross negligence on the part of the Company.
  4. If the Company suffers any damages due to unauthorized use of a Service Account caused, or contributed by the User, the User must compensate the Company for such damages.
  5. The User shall not unjustly obtain or use another person's ID, password (for both the Service Account and other accounts) or accompany mode code.
  6. The User may link its Service Account with the Expo ID issued by the Exposition Association. A User who has linked its account ("Linked User" in the following paragraph) can log in to the Service by entering its Expo ID instead of entering the Service Account.
  7. The "Service Account" as set forth in Paragraphs (2), (3) and (4) shall be read as "Service Account and Expo ID" and shall apply to the Linked User. If there is a theft or loss of the Expo ID or its password or a User becomes aware of an unauthorized use thereof by a third party, the User must immediately inform the Exposition Association accordingly.

6.Video, photo and sound recording, posting, distributing and use for business purposes
  1. Users may take screenshots of the Service App using still images, except as provided below. In addition, users may not take video screenshots (i.e., video recordings of screen operations or status).
    • (i)When the Company or an Exhibitor has indicated that photography is prohibited in the area
    • (ii)When the Company or an Exhibitor has indicated that taking screenshots is prohibited
    • (iii)When the content for which a User is trying to take a screenshot is a video content projected by the Company or an Exhibitor in a "room" of the Service.8
  2. A User may create a profile card for its avatar only by using the functions provided within the Service App.
  3. A User may use the screenshots and profile cards ("Screenshots, Etc.") obtained or created in accordance with the preceding two paragraphs as the standby screen of its terminal device and may post and distribute them to its SNS account. Except in cases where the User has obtained permission from the Exposition Association in accordance with Paragraph (7), a User shall not post or distribute the Screenshots, Etc. for commercial or business purposes, post or distribute the Screenshots, Etc. to SNS accounts other than the User's own, or otherwise transmit the Screenshots, Etc. to the public (other than posting or distributing to the User’s own SNS account not for commercial or business purposes).
  4. Users shall not post, distribute, or otherwise publicly transmit screenshots or recordings of the Service App other than Screenshots, Etc. obtained in accordance with the preceding three paragraphs.
  5. When posting or distributing Screenshots, Etc. to SNS account, Users shall not suggest or falsely imply, contrary to fact, that the User is sponsoring, cooperating with, or have received approval from the Exposition Association, the Company, or any other party related to the Expo 2025 Osaka Kansai.
  6. When posting or distributing Screenshots, Etc. to SNS account, if the Screenshots, Etc. include intellectual property rights owned by a third party other than the Exposition Association and the Company, the User must, at its own responsibility, obtain permission to use the intellectual property rights from the owner of the intellectual property rights.
  7. If User wishes to post or distribute to SNS account or otherwise publicly transmit Screenshots, Etc. for the purpose of advertising User’s own or a third party's products or services or other commercial or business purposes, the User must contact the Exposition Association in advance to obtain the Exposition Association’s permission to do so.
  8. If a corporation, entertainment production company, or influencer agency, or an individual affiliated with a corporation or organization engaged in the same business as an entertainment production company or influencer agency, posts, distributes, or otherwise uses Screenshots, Etc. on a SNS account, regardless of the content, purpose, or details of the use, such posting, distribution, or other use shall be deemed use for a commercial or business purpose.
  9. Users shall not take any kind of photographs, recordings, audio recordings or other reproductions in areas where photography is prohibited by the Company or exhibitors.

7.Chat functions and items
  1. The chat function of the Service may not complete delivery of messages to the intended destinations due to packet loss. The Company does not guarantee that messages will always be delivered to the destinations by the chat function of the Service. Even if a message sent by the chat function is not delivered to the destination, no User, including the User who sent the message, will be notified of the delivery failure.
  2. Some chat functions are restricted in the large group mode.
  3. Messages sent and received in the chat will be deleted from the servers of the chat function of the Service immediately after such messages are sent. The Company bears no responsibility for retention of messages sent or received in chats.
  4. The automatic translation function for certain languages provided in the text chat function is provided by NTT DOCOMO, INC. using the "Mirai Honyaku" engine developed and operated by Mirai Honyaku, Inc. The use of this service is subject to the terms and conditions set forth by Mirai Honyaku, Inc. and NTT DOCOMO, Inc. in addition to these Terms.
  5. Items acquired by the User through the Service may only be used on the Service and may not be used on other services. The User is not granted with a permanent right to use the items. The items may be removed or made unavailable at any time for any reason by the Company or the Exhibitor.

8.Intellectual Property Rights, Etc.
  1. The copyrights, other intellectual property rights, and all other rights relating to the Service App and other information, content, and the like provided to a User in connection with or through the Service (the "Service Content, Etc.") will belong to the Company or the third party that grants a license to use of all or any part of the Service Content, Etc. The execution of a Usage Agreement will not transfer to the User any such rights, and the User may use the Service Content, Etc. to the extent necessary to use the Service under the Usage Agreement.
  2. The User acknowledges that their avatar may be captured in screenshots taken by other Users and agrees not to object to such capturing and the use of the captured screenshots.

9.Service Subscriber’s Obligations and Prohibited Conduct
  1. If any violation of these Terms is discovered (including but not limited to reports from other Users), the Company may suspend the User's account for the Service. In this case, unless required by law, the Company will not respond to requests for disclosure of the reasons for the suspension.
  2. A User must not engage in any of the following conduct when using the Service:
    • (i)Violating these Terms or any other terms applicable to use of the Service
    • (ii)Infringing the copyright, patent, utility model right, design right, trademark right, or other intellectual property right, privacy or other right or interest of the Company or a third party, or conduct that may cause such result
    • (iii)Conduct contrary to public policy or providing a third party with information contrary to public policy, or conduct that may cause such result
    • (iv)Criminal conduct, conduct leading to criminal conduct, or conduct violating a law or regulation, or conduct that may cause such result
    • (v)Providing false information or information that may be false
    • (vi)Harming the good name or reputation of the Company or a third party, or conduct that may cause such result
    • (vii)Causing an excessive burden on the facilities for the Service, conduct that makes it impossible for the Company to provide the Service, conduct that otherwise impedes the Company’s provision of the Service or interferes with its operation, or conduct that may cause such result
    • (viii)Using or providing a computer virus or other harmful program through or in connection with the Service, or conduct that may cause such result
    • (ix)Making unauthorized use of the Service Account
    • (x)Using the Service Content, Etc. beyond the scope provided for in Article 8 (Intellectual Property Rights, Etc.), such as reproducing, publicly transmitting (in the case of automatic public transmission, includes making it transmittable), communicating, assigning, lending, transforming, or adapting the Service Content, Etc.
    • (xi)Except as expressly permitted by these Terms or the Usage Agreement, and except to the extent that applicable laws prohibit the Company from restraining the User from doing so, modifying or altering, or decompiling, disassembling, or otherwise reverse engineering (primarily refers to analyzing the contents and converting them into a human-readable format) the Service Content, Etc.
    • (xii)Removing or modifying a copyright notice or other rights notices displayed on the Service Content, Etc.
    • (xiiI)Installing and using the Service App through a method that is contrary to the procedure established by the Company, or otherwise using the Service App through a method that violates or may violate the App Terms of Use
    • (xiv)Posting, entering, or transmitting the following information using the features of the Service App, such as nicknames, self-introductions, and chats. Note that, the Company can define these words as the prohibited words using the prohibited word filter function. In this case, users cannot enter the prohibited words in nicknames, self-introductions, chats, etc:
      • (a)Personal information of oneself or others (including but not limited to sensitive personal information and other personal information that requires special protection under applicable laws)
      • (b)Inappropriate language (such as information that is criminal or contrary to public order and morals)
      • (c)Content that induces or promotes, or may induce or promote, suicide or self-harm
      • (d)Content that is related or may lead to political or religious activities
      • (e)Content containing a large number of meaningless strings of letters or characters
      • (f)Content that impersonates another individual or organization, or may mislead others into believing there is some relationship with another individual or organization
      • (g)Content that infringes, or may infringe, on the rights or interests of third parties
      • (h)Content that promotes prohibited activities as defined by the Service
      • (i)Content that is contrary to public order and morals, or content that may be contrary to public order and morals
      • (j)Other content that the Company reasonably determines to be inappropriate
    • (xv)Acts of requesting entry of information that can identify an individual or infer identify of an individual, using the features of the Service App, such as nicknames, self-introductions, and chats
    • (xvi)Acts prohibited by Exhibitors at each pavilion or event venue
    • (xvii)Acts that significantly damage the credibility, reputation, or image of the Service, or acts that may cause such damage
    • (xviii)Acts that mislead others into believing that the Company or Exhibitors are reproducing, postings, or distributing any content that the User is reproducing, posting or distributing, or acts that may cause such misunderstanding
    • (xix)Acts of removing or altering copyright notices or other rights notices attached to the Service or content provided by the Service
    • (xx)Activities seeking money or items of monetary value, responding to such activities, selling content, or any other commercial activities
    • (xxi)Acts of linking to external sites from chats or self-introductions to induce purchases of products, solicitation activities, or external inducement
    • (xxii)Acts of using the Service for profit without the written consent of the Company.
    • (xxiii)Acts of using photographic, video, or audio data related to the Service for profit.
    • (xxiv)Acts aimed at romantic relationships, interactions intended for dating, or acts of sexual harassment
    • (xxv)Acts of chatting with another User who blocked the User
    • (xxvi)Aggressive acts, defamatory acts, acts that incite such behavior, or acts that may cause such behavior
    • (xxvii)Acts of using the Service while walking with a smartphone
    • (xxviii)Acts of abusing or misusing the reporting function, such as making baseless reports or providing a large number of reports without any information
    • (xxix)Acts of obtaining screenshots or recordings, using screenshots, or using profile cards, beyond the scope defined in Article 6
    • (xxx)Any other conduct that the Company determines to be inappropriate
  3. A User represents and warrants that the User will neither use the App for military purposes nor provide the App to a third party who may use the App for military purposes.
  4. If the Company incurs any damage due to illegal acts by the User, the Company has the right to claim compensation for the amount of damage incurred.

10.Personal Information
  1. Personal information collected from Applicants and User in the course of providing the Service will be used by the Company for the purpose of providing the Service and any other purposes set forth in the Privacy Policy established by the Company (https://www.nttqonoq.com/privacy/?lang=en) (if the Company changes this URL, the new URL) to the extent necessary to achieve such purposes.
  2. If a User logs in with an Expo ID, the User's data (including but not limited to history of visits to pavilions and event venues) will be provided to other businesses participating in the data linkage platform provided by the Exposition Association, based on the consent separately given by the User. The Company shall not be responsible for any damages caused by the actions of the businesses to which the data is provided.

11.Interruption of Service, Etc.
  1. The Company may interrupt the provision of all or any part of the Service if the Company determines that any of the following applies:
    • (i)It is decided that the 2025 World Exposition or the Virtual Expo will be canceled.
    • (ii)The Service cannot be provided due to an earthquake, tsunami, typhoon, lightning, or other natural disaster, fire, cyberattack, infectious disease, epidemic, war, riot, civil strife, unrest, act of terrorism, embargo, enactment, amendment, or repeal of a law, regulation, or rule, governmental action such as an order, disposition, or the like by public authority, labor dispute, failure in transportation services, or any other force majeure event that occurred in Japan or overseas.
    • (iii)There is a need to perform maintenance, construction, or the like of equipment, facility, or the like relating to the Service.
    • (iv)A malfunction, failure, or the like occurs with respect to an equipment, facility, or the like used in the Service.
    • (v)It is necessary for disaster prevention or relief, the securing of transportation, communication, or power supply, or communication required for the maintenance of order, or any other public interest reason.
    • (vi)It is necessary for the Company to interrupt the provision of all or any part of the Service from an operational or technical perspective.
  2. If the number of Users simultaneously connected to specific pavilions, event venues, or other certain services within the Service or Service App exceeds the maximum number of simultaneous connections, the Company may suspend the provision of such services to Users.
  3. In addition to the provisions of the preceding two paragraphs, the Company may impose restrictions on the use of the Service as necessary for the operation of the Service.
  4. Even if the Company suspends the provision of the Service or restricts its use based on the provisions of this Article, the Company shall not be liable for any damages incurred by Users due to such suspension or restriction.

12.Suspension of Service, Etc.
  1. The Company may suspend the provision of all or any part of the Service, delete the User’s contents or take any other measures the Company deemed necessary without giving prior notice to Users, unless otherwise prescribed by applicable laws, if the Company determines that any of the following applies to a User:
    • (i)Any of the items in paragraph 2 of Article 4 (Formation of Usage Agreement) applies.
    • (ii)The Service Subscriber has violated Article 9 (Service Subscriber’s Obligations and Prohibited Conduct) or Article 20 (Notification of Change).
    • (iii)The Service Subscriber has filed with or given to the Company a notification or notice containing untrue statements.
    • (iv)The Service Subscriber interferes with the use of the Service by a third party, or engages in conduct that may cause such result.
    • (v)The Service Subscriber has otherwise violated these Terms.
    • (vi)There is any other interference with the Company’s execution of business.
  2. The Company may, in lieu of or together with the measures under the preceding paragraph, request a User to remove such cause by setting a deadline; provided, however, that the provisions of this paragraph will not preclude the Company from terminating the Usage Agreement pursuant to Article 14 (Termination of Usage Agreement by the Company).

13.Discontinuation of the Service
  1. The Company may discontinue all or any part of the Service at any time if such decision is made through discussion with the Exposition Association.
  2. In addition to the provisions of the preceding paragraph, the Service will be completely discontinued on October 13, 2025, the date when the 2025 World Expo in Japan will end. However, the date may be postponed at the convenience of the Expo Association or the Company.
  3. The Company will not be liable for damages suffered by a User due to the discontinuation of all or any part of the Service pursuant to the provisions of the two preceding paragraphs.

14.Termination of Usage Agreement by the Company
  1. If the Company determines that any of the following applies to a User, the Company may immediately terminate the Usage Agreement in whole or in part without a demand to cure and may make a claim for the damages it has suffered.
    • (i)It is found that the contents of the application for the Usage Agreement are untrue.
    • (ii)In a case where the provision of the Service is suspended due to the fact that any of the causes under any item in paragraph (1) of Article 12 (Suspension of Service, Etc.) applies, such cause may interfere with the Company’s business or the cause that led to such suspension is not removed by the deadline specified by the Company.
    • (iii)The User has violated Article 9 (Service Subscriber’s Obligations and Prohibited Conduct).
    • (iv)It is found that the User is unlikely to perform its obligations under these Terms.
    • (v)There is a petition for the commencement of bankruptcy proceedings, commencement of civil rehabilitation proceedings, commencement of corporate reorganization proceedings, or commencement of special liquidation, the User receives a suspension of transaction from a clearing house, or is subjected to a provisional attachment, preservative attachment, or attachment.
    • (vi)The User causes serious harm or damage to the Company, or there is a risk thereof.s
    • (vii)If the User is a minor and has used the Service without the consent of their legal guardian. In this case, the User's account for the Service will be deleted, and the related information will also be deleted.
    • (viii)There is any other reasonable cause to find that the provision of the Service cannot be continued.
  2. In addition to the cases set forth in the preceding paragraph, if the Exposition Association notifies the Company that a Service Subscriber will not be exhibiting at the Virtual Expo, the Company may immediately terminate the Usage Agreement in whole or in part without a demand to cure with respect to such Service Subscriber.

15. Continuation, Termination, Etc. of Usage Agreement
  1. In the case of paragraphs (1) and (2) of Article 13 (Discontinuation of the Service) and the preceding Article, the Usage Agreement will also automatically terminate upon such lapse.
  2. Upon termination of the Usage Agreement for any reason (including the case of the preceding paragraph), the Service cannot be used on or after such termination.
  3. The retention period for data related to the Service shall be 90 days after the termination of the Service, after which the related data will be deleted from the Company's servers and cannot be restored.

16.Disclaimer
  1. The Service will only be provided as is, and even if it is discovered that the contents of the Service does not conform to the contents provided for in the Usage Agreement ("Contractual Non-conformance"), the Company will not be liable for such Contractual Non-conformance. The Company may repair the Service with respect to a Contractual Non-conformance, but if such repair is made, the repair does not apply unless the User re-download or upgrade the Service App. Even within the term of the Usage Agreement, the User may not be able to use the Service until the re-downloading or upgrading of the Service App is completed.
  2. A User must, at its own responsibility, save, manage, and keep a backup of all data related to the Service, and the Company shall not respond to any relevant requests such as request for restoration. Even such data is damaged, destroyed, lost, leaked, or any other incident occurs and the User suffers damages as a result, the Company will not be liable for such damages.
  3. The Company shall not be responsible for any content sharing with third parties conducted by the User through posting on external SNS or other services provided by third parties. The User shall only share content that does not cause any issues when used by third parties, understanding that the shared content may be utilized by such third parties.
  4. The Company does not warrant the fitness for the particular purpose of the User or the completeness, usefulness, accuracy, reliability, timeliness, or the like of the results of using the Service or any and all function of the Service, and will not be liable for any damages suffered by the User in connection therewith.
  5. The Company does not endorse, support, represent or warrant the completeness, authenticity, accuracy, reliability, or the like of any content produced by the Exhibitor. The Exhibitor shall be solely responsible for all such content, and the Company shall not bear any responsibility for the content.
  6. The Company does not guarantee the functionality provided in the Service, the safety of the Service, or the safe operation in the recommended operating environment.
  7. The Company will not be liable for trouble arising among Users, or between Users and Exhibitors with respect to the provision of the Service.
  8. In the Service, the User's nickname, country/region, self-introduction, and activity history (activity section) will be made public, and the Company shall not be responsible for any troubles arising from such disclosure.
  9. The Company's response to reports of violations by Users is made at the Company's discretion, and the Company is not obligated to provide responses regarding the results of such discretion.

17.Limitation of Liability

    Even if the Company is liable to a User for damages, the Company’s liability to the User will be limited to the direct damages that normally would occur (excluding lost profits), and the amount shall be capped at JPY 15,000. However, this limitation of liability shall not apply in cases of intentional or gross negligence by the Company.


18.Compliance with Export and Import Related Laws and Regulations

    If a User will be subject to laws and regulations of Japan or foreign countries relating to export and import ("Export and Import Related Laws and Regulations") such as cases where the Service App is taken outside of Japan, it must comply with such Export and Import Related Laws and Regulations.


19.Notices
  1. The Company may give notices to a User regarding the Service by either of the following methods:
    • (i)Notice by postal mail to the name, address, etc., if they are known to the Company
    • (ii)Email to the User’s email address, if the email address is known to the Company
    • (iii)Any other method that the Company determines to be appropriate
  2. Notices to a User by the methods set forth in each item of the preceding paragraph will be deemed to be given when the Company sends a notice provided for in the preceding paragraph.
  3. In addition to the methods set forth in each item of paragraph (1), the Company may post the contents thereof on the Service App in lieu of giving notice to the User with respect to the Service. In such case, the notice will be deemed to have been given to the User when the contents of such notice are posted on the Service App.

20.Notification of Change
  1. If a User notified its name, address, phone number, or any other details and there has been a change thereto, the User shall promptly notify the Company of the change. If no notification is filed with the Company despite the fact that there has been a change (including the period after sending the notification until the Company is able to confirm the details of such change), notices by the Company provided for in these Terms will be deemed to be given when the Company gives notice to the contact details which are known to the Company.
  2. If a notification is filed under the preceding paragraph, the Company may request the User to present or submit a document for confirming the notified fact, and the User must comply with such request.

21.Survival

    The following provisions will survive the termination of the Usage Agreement: Article 10 (Personal Information), paragraph (4) of Article 11 (Interruption of Service, Etc.), paragraph (1) of Article 12 (Suspension of Service, Etc.), paragraph (2) of Article 13 (Discontinuation of the Service), Article 16 (Disclaimer), Article 17 (Limitation of Liability), Article 24 (Assignment of Rights, Etc.), Article 25 (Jurisdiction), Article 26 (Severability) and Article 27 (Governing Law).


22.Exclusion of Antisocial Forces
  1. The User represents that, and represents and warrants that in the future, none of the following applies or will apply:
    • (i)It (in the case of a corporation or other organization, including its officers) is an organized crime group, member of an organized crime group, a person who was a member of an organized crime group at any time in the past 5 years, quasi-member of an organized crime group, entity affiliated with an organized crime group, corporate racketeer, a person engaging in criminal activities under the pretext of social activism, special intellectual crime group, or any other person equivalent thereto (collectively, "Organized Crime Group Member, Etc.").
    • (ii)If the User is a corporation or other organization, it has a relationship where an Organized Crime Group Member, Etc. is found to control its management.
    • (iii)If the User is a corporation or other organization, it has a relationship where an Organized Crime Group Member, Etc. is found to be substantially involved in its management.
    • (iv)It has a relationship where it is found to be using an Organized Crime Group Member, Etc., such as engaging in transactions for the purpose of seeking illicit profits for itself or a third party or inflicting damage on a third party.
    • (v)It has a relationship where it is found to be involved with an Organized Crime Group Member, Etc., such as providing funds or benefits.
    • (vi)If the User is a corporation or other organization, its officer or a person who is substantially involved in its management has a relationship with an Organized Crime Group Member, Etc. that should be socially condemned.
  2. The User warrants that it will not, directly or through a third party, engage in any of the following conduct in connection with the Terms and the Usage Agreement:
    • (i)Making a violent demand
    • (ii)Making an unreasonable demand that exceeds one’s legal responsibilities
    • (iii)Engaging in threatening behavior or using violence in connection with a transaction
    • (iv)Harming the Company’s reputation or interfering with the Company’s business by spreading rumors or using fraudulent means or force
    • (v)Any other conduct equivalent to the preceding items

23.Modification of Terms
  1. If either of the following applies, the Company may modify these Terms by disseminating to Users in advance by posting on the Service App. If these Terms are modified, the new Terms will apply on and after the date of modification.
    • (i)The modification of these Terms suits the general interest of Users.
    • (ii)The modification of these Terms is not contrary to the purpose of the Usage Agreement and is reasonable in light of the need for modification, reasonableness of the new terms, substance of the modification, and other circumstances relating to the modification.
  2. Your continued use of the Service App after any changes or modifications to these Terms and after the posting of the new Terms on the Service App indicates your acceptance and consent to such changes or modifications.

24.Assignment of Rights, Etc.

    A User must not assign to a third party, cause a third party to succeed to or assume, or furnish as collateral all or any of its rights against the Company or obligations owed to the Company under the Usage Agreement.


25.Jurisdiction

    Subject to the applicable laws, any dispute that arises between a User and the Company incidental to or in connection with these Terms and the Usage Agreement will be subject to the exclusive jurisdiction of the Tokyo District Court as the court of first instance. However, in the event of any disputes arising between the User and the Company in connection with or related to these terms or the Usage Agreement within Japan, the court having jurisdiction over the User's place of residence or the Tokyo District Court shall be the exclusive agreed court of first instance.


26.Severability

    If one or more provisions of these Terms are found to be invalid, illegal, or unenforceable for any reason, such invalid, illegal, or unenforceable provisions shall not affect the other provisions of these Terms, and these Terms shall be interpreted as if such invalid, illegal, or unenforceable provisions had never been included.


27.Governing Law

    Subject to applicable laws, the formation, validity, interpretation, and performance of the Usage Agreement will be governed by the laws of Japan.


28.Request and Complaints

    Users may submit their requests and complaints regarding these Terms to the Company through the following contact information:


    NTT QONOQ, INC.
    Sanno Park Tower 7F, 2-11-1 Nagata-cho, Chiyoda-ku, Tokyo, 100-6150
    Email: support-vexpo-app@ml.nttqonoq.com

Supplementary provisions (27 March 2025)
These Terms will go into effect as of April 3, 2025.

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